- Címlap
- Iskola
- Elérhetőségek
- Kapcsolatok
-
Felvételizőknek
- Általános iskolásoknak
- Érettségizetteknek
- Jelentkezési lap technikus képzésre (külsősöknek)
- Jelentkezési lap második technikusképzésre (hildesek)
- Jelentkezési lap - felnőttképzés - magasépítő technikus
- Jelentkezési lap - felnőttképzés - mélyépítő technikus
- Jelentkezési lap - felnőttképzés - műemlékfenntartó szaktechnikus képzésre
- Jelentkezési lap - lakberendező képzés
- ECDL
- EURO Nyelvvizsga
- BME Nyelvvizsga
- Közösségi szolg.
-
Pályázatok
- HAT -20-02-0194 - A kastélyok, kúriák regionális szerepének vizsgálata
- Passzívház tervező szakkör (NTP-MTTD-20-0080)
- HAT -20-02-0055 - A népi építészet jellegzetes szerkezeteinek, anyaghasználatának, táji tagolódásának tanulmányozása
- HAT-19-02-0029 - Közös örökségünk nyomában – várak, kastélyok, kúriák tanulmányozása Erdélyben és a Dunántúlon
- HAT-19-02-0068 - Kőből, fából házat - A jellegzetes építőanyagok tanulmányozása Erdélyben és a Dunántúlon
- NTP-MTTD-18-0164 -PHCC szakkör
- HAT-18-02-0052 - A kulturális értékmegőrzés élő épületei nyomában Erdélyben és a Dunántúlon
- HAT-17-02-2017-00113 - Népi építészeti örökségvédelem ökologikus szemlélettel
- REBE II. - ATHU026
- HAT-16-02-0095 - Újjáéledő kastélyok nyomában
- NTP-MTTD-16-0118 - PHCC szakkör
- NTP-SZTG-15-0053 - PHCC szakkör
- HAT-15-07-0036 - Határtalanul_2016
- Comenius CaTo
- A projektről
- Projektbeszámoló 2014.
- Tibolt-Vass Eszter előadása a Tanítóképzőn
- Projektindító szeminárium
- Képek
- Filmek
- Letölthető dokumentumok
- Olasz nyelvtanfolyam
- Terepfelmérő várttúra
- Geodéziai felkészítő szakkör
- Prezentációk
- Projekthét Győrben
- Tibolt-Vass Eszter 2. előadása a Tanítóképzőn
- Az első projekthét értékelése
- Projekthét Udinében
- Projektbemutató a Helyi közösség által aktivált építészeti értékmegőrzés rendezvényen
- Kiállítás ás projektbeszámoló a Fugában
- Projektbeszámoló a Hild Napon
- A projekt értékelése - zárás
- Nyitott terek, műhelyek - Rómer Ház, 2014.10.20.
- Az első projekthét értékelése
- TÁMOP-2.2.6-13/1-2013-0006
- NTP-NKÖ-14-0213 - Műemlékkutató szakkör
- Könyvtár
- Hild Alapítvány
- Várak szakkör
- Képgaléria
- Videógaléria
- Eseménynaptár
- Sajtó
- Letöltések
- Linkajánló
Beszámoló a DENKMAL 2018 Leipzig, Műemlékvédelmi Szakkiállításról
Résztvevők: |
Győri Műszaki SZC. Hild József Építőipari Szakgimnáziuma részéről 10 fő diák és 2 fő kísérő ebből 1 fő gyakorlati munkaközösség vezető, a műemlékfenntartó technikus képzés gyakorlati oktatója vett részt a lipcsei Denkmal szakkiállításon. |
A résztvevők kiválasztásának elvei: |
A műemlékvédelem iránt érdeklődő, különböző iskolai műemlékvédelmi, szakmai táborokban, kulturális örökség napok programjában részt vett diákok. Az évfolyamok szerinti és képzési ágazatok szerinti változatos megoszlásban. A diákok között voltak jelenleg is a műemlékfenntartó technikus képzésben tanulók is. Nekik a napi iskolai feladataik készítéséhez és a zárófeladat készítéséhez jelentett nagy segítséget a szakmai kiránduláson történő részvétel. A tanulók kiválasztásánál fő szempontként jelentkezett a szakmai alkalmasságon felül a magas szintű nyelvtudás is. A szakmai kérdésekben szaktanári, a nyelvtudást illetően nyelvtanári ajánlás volt a válogatás alapja. |
A szakmai program támogatója és főszervezője a Porta Speciosa Egyesület és a Hild Közhasznú Alapítvány. |
Képgaléria >> |
Vadász Attila 12. A osztályos tanuló beszámolója: |
A lipcsei út előtt kissé szkeptikus voltam, hiszen egy valamit tudtam biztosan, hogy az elkövetkezendő 3 napban rengeteget kell majd buszozni, de a jó társaság, a várható gazdag program fényében nekiindultunk az útnak. Az utazás megérte, hiszen a nagyszerű élmények mellett új tudásra is szert tettünk a lipcsei műemlékvédelmi kiállítás keretei között. A téma: a műemlékek megőrzése, valamint restaurálása volt. Betekintést nyerhettünk régi mesterségek és módszerek világába, valamint, ami még fontosabb, megismerkedtünk számos modern, itthon még nem látott eljárással és eszközzel. Kipróbálhattuk magunkat olyan tevékenységekben, mint a festmények restaurálása, mind kézzel, mind számítógéppel. A már itthon is elterjedt VR technológiával Luxemburg váraihoz látogathattunk el. A látókörünk tágult az építészetnek olyan apró részletei terén is, mint például az üvegfestés vagy az ajtófaragás. Sokat tanulhattunk a svájci előadóktól vagy a különböző szakmák mestereitől is. Az építészet mellett még tanulmányozhattuk a szobrászati eljárásokat, vagy éppen a vászonkészítés aprólékosságát. Nem utolsósorban kiváló nyelvgyakorlási lehetőség volt, hiszen temérdek nemzetiség gyűlt össze. Emellett beszámolhatok számos látnivalóról, mellyel Drezdában, illetve Prágában találkoztunk. Drezda mai belvárosa semmit nem mutatott a világháború pusztításából, e helyett fejlett és élettel teli arcát láthattuk. Ellenben Prágában egy régebbi korba utaztunk vissza. Nagyszerű volt látni az óváros díszes épületeit, és átkelni a Károly-hídon. Nem is beszélve a remek szállásról és étkezésekről. Visszatérve a lipcsei eseményekre, a temérdek tárgyi és gyakorlati ismeret megszerzése mellett tanultam valami még értékesebbet: a múltra való emlékezés fontosságát. Azt, hogy mennyire fontos néha visszatekintenünk, és tanulnunk az elődeinktől, továbbá, hogy a munkájuk mennyire értékes, amit nekünk is őriznünk kell. |
Módosítás: (2018. november 29. csütörtök, 10:39)