postheadericon Projektbeszámoló 2014

 

KEDVES ÉRDEKLŐDŐK!

Az alábbi beszámoló összefoglalja a projektünk eddigi, azaz 2013. szeptembere és 2014. júniusa közötti időszakban végzett tevékenységét. Az elmúlt évben sok minden történt, ismerkedtünk, tanultunk, játszottunk, reméljük, hogy az elkövetkező egy évben is sok izgalmas élmény és tapasztalat vár még ránk.

2013. szeptemberre az olasz kollégáknak köszönhetően elkészült a projekt honlapja , és a tanév megkezdésével párhuzamosan elindult a projektben részvevő diákok kiválasztása. A diákok számára 2013. szeptemberében készült egy pályázatkiírás a projektben való részvételre, amelyet az akkori 11. és 12. évfolyamos diákok körében hirdettünk meg. A jelentkezéshez szükség volt egy önéletrajza és egy motivációs levélre, amelyben a gyerekek leírták, hogy miért szeretnének részt venni az olaszokkal közös munkában. Az elbírálás során beszéltünk a diákok osztályfőnökeivel is, valamint sor került egy angol nyelvű beszélgetésre is. A partnerintézménnyel közös megegyezés alapján 15 diákok választottunk, időközben egy diák visszalépett, így 14 diákkal szervezzük a programokat.

A projekthonlap mellett 2013. októberében létrehoztuk a projekt közösségét a Facebook-on, mely a munkanyelvhez hasonlóan angolul íródik.

2013. október 18-án a résztvevő magyar diákokkal közösen tartottuk a „Projektindító találkozót”, ahol a „World Café” módszerét alkalmazva próbáltunk felkészülni a projektre. A feldolgozandó kérdések arra vonatkoztak, hogy mit szeretnének a diákok tanulni a két év alatt, milyen ismereteket szeretnének szerezni akár szakmailag, akár az olasz kultúráról, illetve, hogy milyen ismereteket szeretnének átadni ők a magyar kultúráról olasz társaiknak. A találkozót rövid szülői értekezlet követte, ahol a szülőket tájékoztattuk a projekt részleteiről.

2013. november – decemberben az olasz diákok 20 órás magyar tanfolyamon vettek részt, melyek részeként az olasz és a magyar diákok is készítettek magukról bemutatkozó leveleket angol, magyar, illetve olasz nyelven. A diákok az ősz folyamán különböző internetes fórumokon felvették egymással a kapcsolatot, ezen felül a bemutatkozó levelek is segítették őket abban, hogy 2014. áprilisára (az olasz diákok Győrbe érkezéséig) már szerezzenek egy kis ismeretet egymásról.

2013. december és 2014. március között a magyar diákok vettek részt 20 órás olasz nyelvtanfolyamon, melynek végén olasz nyelvű bemutatkozó videót készítettünk.

2014. év elején megkezdődött a szakmai felkészülés is az áprilisi projektmunkára, melynek témája a győri vár falának részleges felmérése volt. Ennek kapcsán 2014. január 16-án tanulmányi sétára mentünk a várhoz, február-márciusban pedig heti egy alkalommal geodézia felkészítő órára jártak diákjaink, hogy felmérési ismereteiket felfrissítsék.

A tavasz folyamán az olasz diákok a saját régiójukról (Friuli-Venezia-Giulia), valamint városukról, Udinéről készítettek fényképes ismertetőt, a magyar diákok pedig Budapestről, Győr látványosságairól, valamint történetéről készítettek prezentációkat, melyeket közösen megosztottak egymással.

Az együttműködés első projekttalálkozójára 2014. április 7-17 között került sor Győrben a Hild József Építőipari Szakközépiskola szervezésében. A találkozó szakmai célja a Győri várfal egy részének felmérése, felmérési vázlatok és rajzok készítése, a vár történelmében való elmélyülés, valamint a MemoPont internetes alkalmazás részére kettő új, a Győri Várról és környékéről szóló memopont tartalmi részének kidolgozása volt. A szakmai program mellett gazdag kulturális programmal igyekeztük színesíteni a hetet a műemlékvédelem jegyében. A diákokkal felfedeztük a győri Zichy Ferenc Látogatóközpontot, a Bazilikát és a Püspökvárat, részt vettünk kályhamúzeumi foglalkozáson, ahol diákjaink saját kályhacsempéket készítettek. Ellátogattunk Pannonhalmára és a fertődi Eszterházy-kastélyba is, valamint Győr fejlődésének motorját, az Audi Gyárat is megtekintettük szakképzett vezető segítségével.

A projekthetet egy szakmai konferencia zárta le. Az eseményen a felkészülő diákokon kívül részt vett Dr. Claudia Romano asszony is, az Olasz Kultúrintézet képviseletében, valamint néhány győri egyetemi tanár, kolléga és szülő is. A rendezvényen bemutattuk a projekttermékeket, az elkészült képeket, valamint diákjaink számos prezentációval készültek bemutatva a szakmai munka eredményeit és a szabadidős programokat is.

A projekthét után közvetlenül tarthattunk egy angol nyelvű előadást a Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolai Karának egyik szemináriumán. A tantárgy neve “Theory and practice of internationalcooperationineducation”, melynek keretein belül tarthattuk az előadást a jelenleg folyamatban lévő Comenius bilaterális iskolai együttműködésünkről.

A magyarországi projektrész lezárásaként 2014. június 12-én egy értékelő alkalmat tartottunk a diákokkal. Az áprilisi projekthetet először játékos formában lépésekkel kellett értékelniük, majd kitöltöttek egy értékelő kérdőívet is.

Jelenleg folyik a 2014. szeptemberében esedékes olaszországi mobilitás szervezése.

A projekttevékenységek fotói és dokumentumai folyamatos feltöltés alatt vannak iskolánk honlapjára (www.hildszki.hu), valamint a fent említett két internetes oldalra.

 

Győr, 2014. június 19.                                                             Tibolt-Vass Eszter projektfelelős

Módosítás: (2015. november 03. kedd, 12:17)